Slogan maken

Slogan maken

Je bent wellicht op deze pagina terecht gekomen, omdat je bewust bent van het belang van een slogan. Als je bepaald hebt dat je een slogan wil, staat je nog heel wat te wachten. In dit artikel leer je verschillende denkwijzen, die je helpen tijdens het slogan maken. Dit kun je goed gebruiken als bij het opstarten van bedrijf of als je een blog gaat beginnen.

Rijm

Rijm is een aspect dat wordt gebruikt in erg veel slogans, Door een slogan te laten rijmen rolt hij gemakkelijk over de tong en is hij gemakkelijker te onthouden. Een goed voorbeeld van een rijmende slogan is bijvoorbeeld: “Een advocaat, beter vroeg dan laat”. Deze slogan blijft gemakkelijk hangen en rolt lekker over de tong.

Woordspelingen

Het is ook mogelijk om woordspelingen te gebruiken in een slogan, hierdoor oogt de slogan beter doordacht. Het is aan u om te bepalen of dit imago past bij het bedrijf of blogm waar jij je slogan voor wil maken. Een goed voorbeeld van een woordspeling in de slogan is: “Groot geworden door klein te blijven“. Een woordspeling laat mensen langer over een slogan nadenken, hierdoor zijn ze langer met de slogan (en dus het merk bezig) waardoor ze het beter onthouden.

Melodie

We kennen ze allemaal de merken die zich kenmerken door hun slogan in de vorm van een klein liedje te brengen. Melodie is gemakkelijker te onthouden dan woorden, daardoor kan het gemakkelijk helpen bij het optimaliseren van jou slogan! Een goed voorbeeld van melodie in de slogan is carglas:

Humor

Humor is een manier om mensen extra lang te laten nadenken over het product of dienst. Door humor toe te voegen in een slogan, denken mensen extra na over de aangegeven zin. Hierdoor zijn ze langer bezig met het merk, waardoor deze het beter zullen onthouden.

Terug naar overzicht
Wat wil je vragen?